Atipikus fejlődés szakembereként elsődleges feladatom az SNI-s, BTMN-es - diszlexia, diszpraxia, diszgráfia, diszkalkulia, figyelemzavar, hiperaktivitás, autizmus spektrumzavarok, tehetség, hátrányos helyzet -
gyerekek és családjaik számára történő segítségnyújtás, útmutatás és tanácsadás, fejlesztés.
Élményterapeutaként célom, – legyen szó akár felszabadító-szórakoztatató, énidős programokról, akár válságkezelésről – olyan minőségi kikapcsolódás, feltöltődés,
coachként konstruktív stratégiák biztosítása a hozzám fordulóknak, ami pozitív irányba billenti életszemléletüket, hozzájárul életminőségük javulásához.
A mostanában, már-már elcsépelten használt
„énidő” fontossága, siető világunkban felértékelődni látszik. Egyre többen vannak, akik a munkába, tanulásba, a hétköznapi kötelezettségeikbe temetkezve megfeledkeznek minőségi időt szánni önmagukra, vagy fáradtságukban elfeledkeznek arról, hogy társuknak, gyermeküknek (testvéreknek, nagyszülőknek) is szüksége lehet a mindennapokból való kiszakadásra, amikor kizárólag ők kapják a figyelmet és rájuk fókuszálnak, amikor kifejezetten nekik szól egy-egy lélekemelő program, sőt, akár szemléletmódváltást is magával hozó, konstruktív, erőt adó beszélgetés,
coaching.
Az énidőn felüli, magasabb szint, a
flow-élmény lehetőségének megtalálása.
Idézek: „egy teljesen összpontosult, a motivációt a maximumig fokozó élmény, melynek során az ember képes teljesen egy dologra figyelni, és megfelelően átélni saját érzelmeit a legjobb teljesítmény, vagy tanulás végett. A flow-élmény egyik legbiztosabb jele, hogy ösztönösen, akár kitörő örömöt érzünk, miközben egy adott feladatot oldunk meg, de a flow-t úgy is le szokták írni, mint egy lebegést, amikor csak az adott feladatra fókuszálunk.”
– Csíkszentmihályi Mihály
Az építő jellegű, önmagunk jobblétét, fejlődését elősegítő
kikapcsolódás mindenkinek elemi szükséglete, az jár, kortól, nemtől, egészségi állapottól függetlenül. Természetes igényünk tehát, hogy olykor mi kerüljünk a figyelem középpontjába, hogy valaki csak velünk foglalkozzon, akár jóérzésünk erősítése céljából, akár – egy markánsabb probléma, válság esetén – a problémamegoldó képességeink feltárása, életminőségünk javítása céljából.
A
„Most Én!” alapkoncepciója ezt hivatott segíteni. Legyen szó egyéni, vagy csoportos (óvodai, iskolai, egyéb közösségi, vállalati, egyesületi, stb.) igényfelismerésről, szórakoztatás, ismeretátadás esetén:
Élménykapszulák – magánéleti elakadás esetén válságkezelés; életvezetési tanácsadás, személyiségelemzés- fejlesztés:
Life and Kids coaching,
Megtanulni tanulni,
OH-stresszoldás,
Mesevilág foglalkozással igyekszem segítséget nyújtani a hozzám fordulóknak, szükség esetén online (videokonferencia) formában is.
A
Most Én! - tanácsadás-on lehetőség nyílik átbeszélni a fennálló nehézségeket, és sorra venni, hogy azok megoldására mely módszer nyújthat hatékony segítséget.
„Ha a lehetőség nem kopogtat be hozzád, csinálj magadnak egy ajtót.”
– Milton Berle, komikus
Az ajtóm nyitva áll, forduljanak hozzám bizalommal!
Berta-Benyus Anita
andragógus, life and kids coach
mozgásfejlesztő, élményterapeuta