Tanulmányok, ismeretek

melyeket az élményterapeuta és segítő munkám során hasznosítok:



  • Atipikus fejlődés szakembere

    diszlexia, diszpraxia, diszgráfia, diszkalkulia, figyelemzavar, hiperaktivitás és autizmus spektrumzavarok, tehetség

    - Apor Vilmos Katolikus Főiskola - Gyarmathy Éva

  • Drámajáték-vezető (folyamatban)

    - Apor Vilmos Katolikus Főiskola

  • Autizmus szaktanácsadó (folyamatban)

    - Pázmány Péter Katolikus Egyetem

  • Andragógus, Személyügyi szervező

    Az andragógia interdiszciplináris tudomány: társtudományai a pedagógia, pszichológia, szociológia, kommunikációelmélet és vezetéstudomány

    – Pécsi Tudományegyetem

  • Life and Kids coach, személyiségelemző, -fejlesztő

    – Pécsi Tudományegyetem - Phd. Dr. Kollár József

  • Mentálhigiéniai prevenció specialista jelölt

    – Kodolányi János Egyetem

  • Derűterapeuta

    – Pécsi Tudományegyetem - Phd. Dr. Kollár József

  • "OH" meditáció, asszociációs stresszoldó technika

    – Németh Lóránd, Fodor Józsa

  • Silva-féle (gyermek) agykontroll, tudományosan megalapozott képességfejlesztő, személyiségfejlesztő módszer

    – Kovács Erika

  • Komplex Mozgásterápia - KMT

    5-99 éves korig gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt.
    Gyerekeknek tanulási nehézségek és/vagy viselkedési/magatartási problémák esetén javasolt ez a rendkívül hatékony, személyre szabható terápia, mely home training formájában érvényesül a legjobban.
    Fókuszában az idegrendszer részleges éretlensége áll, amely jól korrigálható, az ember természetes mozgásfejlődésén alapuló fejlesztő mozgások gyakorlásával. Szemléletét tekintve gyermek és megoldásközpontú, nem csak a gyermek egyedi fejlesztési igényeit veszi figyelembe, hanem törődik az alapvető érzelmi szükségletekkel is.

    – KMT Akadémia - Kulcsár György, Kulcsár Mihály

  • Erőszakmentes kommunikáció EMK – Egyensúlyban a család

    – Varga Szilvia

  • Mozgásprogram – Delacato – eltérő fejlődésmenetű 0-8 éves korosztály számára, primitív reflexmaradványok, általános éretlenség, tanulási részfunkció- és viselkedészavar, hiperaktivitás, autisztikus tünetek, autizmus spektrumzavar esetére

    – Tótszöllősy Tünde

  • Ligetszépe meseterápiás módszer® a teljes ember: test, lélek és szellem organikus egységét tükröző emberképen alapul.

  • Fejlesztő-megelőző (preventív) terápia: személyiségfejlesztő- és harmonizáló mesemondás

  • Segítő (gyógyhatású) terápia: egyéni meseterápiás foglalkozás, az életút traumatikus eseményeinek feldolgozása.
    (I-II. modul)

    – Szentkúti Márta

  • Illusztrátor, Kiadványszerkesztő

    – Schola Europa

  • Művészetterápia – Játék az akrillal; Színezés az egészségért; Legyen élmény a festés!; Pontozó technika

    – Kánya Enikő vizuális nevelő

  • Óriás szappanbuborék fújás – élményterápiába ültetve, lélektánccal – saját módszertani ötlet

    – Berta-Benyus Anita

Hiszek a lifelong learning – életen át tartó tanulás – fontosságában, önmagunk folyamatos képzésének szükségszerűségében, és ennek hirdetésében.
A „LLL” magában foglal minden tanulást, művelődést, ismeret- és tapasztalatszerzést, amely az óvodás kortól a felsőoktatáson át egészen életünk végéig történik. Célja alapvetően a kulcskompetenciák és alapkészségek, képességek kialakítására, megszerzésére irányul az együttműködés készségének elsajátítása, fejlesztése mellett.
Nélkülözhetetlen, hogy az egyén képes legyen önállóan tanulni, másokkal együtt élni és dolgozni a megszerzett tudás birtokában. Fontos megjegyezni, hogy az egyes életkori szakaszokban lévő embereknél különböző módszerek, minták alkalmazása szükséges, az eltérő tudásszintek és képzési, tanulási szükségletek figyelembe vételével. Az általános iskoláskorú gyereknél éppúgy fontos az együttműködési készségek fejlesztése, mint a felnőttképzésben, habár természetesen másféle megvilágításban. Az együttműködés alapja az egyén önismeretének, önértékelő képességének kialakulása és a változásra, változtatásra való hajlam kifejlődése. - Megtanulni tanulni

Többet magamról