diszlexia, diszpraxia, diszgráfia, diszkalkulia, figyelemzavar, hiperaktivitás és autizmus spektrumzavarok, tehetség
- Apor Vilmos Katolikus Főiskola - Gyarmathy Éva
- Apor Vilmos Katolikus Főiskola
- Pázmány Péter Katolikus Egyetem
Az andragógia interdiszciplináris tudomány: társtudományai a pedagógia, pszichológia, szociológia, kommunikációelmélet és vezetéstudomány
– Pécsi Tudományegyetem
– Pécsi Tudományegyetem - Phd. Dr. Kollár József
– Kodolányi János Egyetem
– Pécsi Tudományegyetem - Phd. Dr. Kollár József
– Németh Lóránd, Fodor Józsa
– Kovács Erika
5-99 éves korig gyerekeknek és felnőtteknek egyaránt.
Gyerekeknek tanulási nehézségek és/vagy viselkedési/magatartási problémák esetén javasolt ez a rendkívül hatékony, személyre szabható terápia, mely home training formájában érvényesül a legjobban.
Fókuszában az idegrendszer részleges éretlensége áll, amely jól korrigálható, az ember természetes mozgásfejlődésén alapuló fejlesztő mozgások gyakorlásával. Szemléletét tekintve gyermek és megoldásközpontú, nem csak a gyermek egyedi fejlesztési igényeit veszi figyelembe, hanem törődik az alapvető érzelmi szükségletekkel is.
– KMT Akadémia - Kulcsár György, Kulcsár Mihály
– Varga Szilvia
– Tótszöllősy Tünde
– Szentkúti Márta
– Schola Europa
– Kánya Enikő vizuális nevelő
– Berta-Benyus Anita
Hiszek a lifelong learning – életen át tartó tanulás – fontosságában, önmagunk folyamatos képzésének szükségszerűségében, és ennek hirdetésében.
A „LLL” magában foglal minden tanulást, művelődést, ismeret- és tapasztalatszerzést, amely az óvodás kortól a felsőoktatáson át egészen életünk végéig történik. Célja alapvetően a kulcskompetenciák és alapkészségek, képességek kialakítására, megszerzésére irányul az együttműködés készségének elsajátítása, fejlesztése mellett.
Nélkülözhetetlen, hogy az egyén képes legyen önállóan tanulni, másokkal együtt élni és dolgozni a megszerzett tudás birtokában. Fontos megjegyezni, hogy az egyes életkori szakaszokban lévő embereknél különböző módszerek, minták alkalmazása szükséges, az eltérő tudásszintek és képzési, tanulási szükségletek figyelembe vételével. Az általános iskoláskorú gyereknél éppúgy fontos az együttműködési készségek fejlesztése, mint a felnőttképzésben, habár természetesen másféle megvilágításban. Az együttműködés alapja az egyén önismeretének, önértékelő képességének kialakulása és a változásra, változtatásra való hajlam kifejlődése. - Megtanulni tanulni