Az
bármely korosztály számára, mind egyéni mind csoportfolyamatban is alkalmazható. Segítségével fejleszthető az együttműködés, a kommunikáció és az önkifejezés, az imagináció (képzelet), a kreativitás és az önérzékelés. Ez egy olyan rendszer, amely az instruktor koordinálása mellett, hatékony módon hozzájárul az elmélyülésben, önmagunk megismerésében, saját tudattalan folyamataink feltérképezésében.
A módszer segítségével megtanulhatjuk felismerni és kifejezni
, erősíthetjük intuíciós
képességünket.
Az „OH-módszer” értelmezhető
meditáció-ként is. Ebben a meditációban azonban nem csendben
ülünk, hanem hagyjuk, hogy a módszerhez szükséges kártyákon lévő képek és szavak hatást
gyakoroljanak ránk. Az asszociációk, a képzettársítások mindig mások. Egy-egy kép vagy szó, attól
függően, hogy milyen érzelmi állapotban vagyunk, hogy milyen gondolatok foglalkoztatnak
bennünket, más és más jelentést fog hordozni számunkra. Ezeket megfogalmazva és kimondva,
állapotfelmérést végzünk, és képet kaphatunk félelmekről, vágyakról, melyek további segítő
technikákkal feloldhatóvá válnak.
Néhány gyakorlattal példázva a több, mint száz közül:
– „Én időm” – önismeret, felelősség megerősítése, önbizalom erősítése, visszajelzés önmagunknak,
szerepek tisztázása, saját hatékonysági erő felismerése, tudatosítása
– „A történet változik” – kommunikáció fejlesztése, kreativitás fejlesztése, fantázia, spontán beszéd
fejlesztése, lámpaláz leküzdése
– „Saját felelősség leltár” – önismeret, felelősség megerősítése, önbizalom erősítése
– „Befejezetlen mondatok” – önismeret, önértékelés, önkép és vágyott kép közötti különbségek
detektálása, belső konfliktusok tudatosítása
– „Csoportunk rajza” – csoportközi kapcsolatok erősítése, csapatépítés, csoporton belüli
kommunikáció fejlesztése, empátia gyakorlása
– „Történetem másképp” – kreativitás, kommunikációs elcsúszások, érzések kifejezése, értő figyelem
gyakorlása
– „Idő – utazás” – önismeret, vágykép, szituációs játék – „honnan jöttünk, kik vagyunk, hová
megyünk?”